中国县域城镇化的道路交通影响因素识别及空间协同性解析
杨忍

Spatial coupling cooperative analysis of road transport superiority and urbanization at county level in China
Ren YANG
表3 中国城镇化的交通因子空间滞后回归模型
Tab.3 Spatial lag regression result for urbanization rate and transportation factors
变量 偏回归系数 标准误差 Z 显著性概率
Wy 0.2711 0.0261 10.3723 0.0000
常数项 0.3571 0.0677 5.2773 0.0000
高速路密度(x1) 0.2003 0.0781 2.5635 0.0104
铁路密度(x2) 0.8214 0.1106 7.4265 0.0000
国道密度(x3) 0.4480 0.1625 2.7568 0.0058
省道密度(x4) 0.0857 0.0562 1.5258 0.0271
县道密度(x5) 0.0383 0.0474 0.8085 0.0988
乡镇道密度(x6) 0.1011 0.0131 7.7472 0.0000
邻近高速平均距离(x7) 0.0119 0.0439 0.2702 0.7870
邻近铁路平均距离(x8) 0.2795 0.0616 4.5334 0.0000
邻近国道平均距离(x9) -0.4137 0.0696 -5.9427 0.0000
邻近省道平均距离(x10) -0.0777 0.0694 -1.1191 0.0263
邻近县道平均距离(x11) -0.3663 0.1597 -2.2938 0.0218
邻近村镇道平均距离(x12) 0.0016 0.1732 0.0091 0.9927
离省会平均距离(x13) -0.3265 0.0440 -7.4183 0.0000
离地级市平均距离(x14) -0.0423 0.0468 -0.9041 0.3660
离高速出口平均距离(x15) -0.8194 0.1674 -4.8963 0.0000
交通综合优势度(x16) 1.2310 0.2633 4.6752 0.0000