中国县域城镇化的道路交通影响因素识别及空间协同性解析
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杨忍
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Spatial coupling cooperative analysis of road transport superiority and urbanization at county level in China
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Ren YANG
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表3 中国城镇化的交通因子空间滞后回归模型 |
Tab.3 Spatial lag regression result for urbanization rate and transportation factors |
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变量 | 偏回归系数 | 标准误差 | Z值 | 显著性概率 | Wy | 0.2711 | 0.0261 | 10.3723 | 0.0000 | 常数项 | 0.3571 | 0.0677 | 5.2773 | 0.0000 | 高速路密度(x1) | 0.2003 | 0.0781 | 2.5635 | 0.0104 | 铁路密度(x2) | 0.8214 | 0.1106 | 7.4265 | 0.0000 | 国道密度(x3) | 0.4480 | 0.1625 | 2.7568 | 0.0058 | 省道密度(x4) | 0.0857 | 0.0562 | 1.5258 | 0.0271 | 县道密度(x5) | 0.0383 | 0.0474 | 0.8085 | 0.0988 | 乡镇道密度(x6) | 0.1011 | 0.0131 | 7.7472 | 0.0000 | 邻近高速平均距离(x7) | 0.0119 | 0.0439 | 0.2702 | 0.7870 | 邻近铁路平均距离(x8) | 0.2795 | 0.0616 | 4.5334 | 0.0000 | 邻近国道平均距离(x9) | -0.4137 | 0.0696 | -5.9427 | 0.0000 | 邻近省道平均距离(x10) | -0.0777 | 0.0694 | -1.1191 | 0.0263 | 邻近县道平均距离(x11) | -0.3663 | 0.1597 | -2.2938 | 0.0218 | 邻近村镇道平均距离(x12) | 0.0016 | 0.1732 | 0.0091 | 0.9927 | 离省会平均距离(x13) | -0.3265 | 0.0440 | -7.4183 | 0.0000 | 离地级市平均距离(x14) | -0.0423 | 0.0468 | -0.9041 | 0.3660 | 离高速出口平均距离(x15) | -0.8194 | 0.1674 | -4.8963 | 0.0000 | 交通综合优势度(x16) | 1.2310 | 0.2633 | 4.6752 | 0.0000 |
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